Dalších 5 argumentů, proč rozhodně chodit na ranní trénink…

Minule (článek zde) jsme se zaměřili na to, jak ranním tréninkem nechtěně zlepšíš fyzičku, psychickou pohodu a vůbec proč je ranní cvičení univerzálním lékem skoro na všechny prokrastinační neduhy.

Dnes popojdeme zase o kousek dál a podíváme se na některé z dalších 5ti bodů více vědecky. Zkumavky připravit, začínáme!

1. Trénink začíná během spánku

Chodíš cvičit pravidelně? Vstáváš pravidelně? Skvěle, tvé tělo se přizpůsobilo a začíná se připravovat na trénink již během tvého spánku, protože „ví“ že trénink přijde.

A protože to „ví“:

  • je již na probuzení připraveno, mozek nespí, ale jede – vstáváš snáze;
  • probudí hormony, které nastartují tvůj vnitřní organismus;
  • usnadní ti trénink přípravou svalstva, upraví krevní tlak, tepovou frekvenci a můžeš cvičit.

2. Zdravý start, lepší start!

To poslední, čím chceš před ranním cvičením zahnat hlad, jsou těžké koblihy a další hutné pochutiny. Jednou zkusíš a sám poznáš, že to jaksi není ono. Vtip je v tom, že tohle těžké jídlo nebudeš vyhledávat ani po cvičení. Tvé tělo tě donutí doplnit mu to, co přesně potřebuje. A možná, možná příště vyzkoušíš i populární ovesné, žitné, pšeničné či třeba ječné vločky. Ne všechny chutnají stejně.

P.S. Výzkumníci z Cambridgeské univerzity tvrdí  (zdroj zde), že s prázdným žaludkem spálíš o 20% více tuku – zkusíš to?

3. Čerstvý vzduch, pařák nikde, trénink levou zadní

Není nic čerstvějšího než svěží vzduch po dešti. Hned po něm následuje „ranní vzdoušek“ – méně aut, méně smogu a méně škodlivin. Dýcháš chladnější a čistší vzduch, než kdykoliv jindy během dne. A hlavně, je-li léto, nesportuješ v pařáku – nekolabuješ! Trénink je pro tebe příjemnější.

4. Nové kontakty, více odhodlání, méně flákání

V Aberdeenské univerzitě přišli na to (zdroj zde), že nový cvičební partner je hlavním důvodem, proč dokážeš cvičit více. Ještě více zvládneš, když jsou všichni na stejné vlně.

Odhodláš se cvičit ráno? Potkáš lidi, co se odhodlali stejně. Ranním cvičením tak snadno potkáš okruh lidí, co se rozhodli něco se životem dělat 😉

5. Ranní cvičení = kvalitnější spaní

Americká Národní spánková nadace zjistila (zdroj zde), že ranní cvičení pomáhá k hlubšímu spánku během noci. A nejen to, snáze usneš a spánek bude hodnotnější, protože dojde k prodloužení času, který strávíš v hlubších fázích spánkového procesu.

Samá pozitiva viď? Teď už zbývá jediné. Sebrat odvahu a vrhnout se do toho. Přidej se, podáme ti pomocnou ruku. Vyplň přihlášku (odkaz pro přihlášení zde) a přijď poznat lidi se stejným odhodláním již 3. září v 7:10.

Těšíme se!

 

Vyberte vhodný termín!

Připravili jsme několik termínů pro dospělé. Tréninky ráno, odpoledne, večer dokonce i o víkendu. Který bude vyhovovat vám?